Az animáció olyan filmkészítési technika, amely élettelen tárgyak, rajzok vagy ábrák képkockánkénti rögzítésével olyan illúziót kelt a nézőben, mintha az egymástól kis mértékben eltérő képkockák sorozatából összeálló történésben, a szereplők megelevenednének vagy élnének. A hagyományos technikával készült animációs filmekhez a képeket kézzel rajzolták vagy festették átlátszó celluloidlapokra, amelyeket aztán lefényképeztek és filmre vetítettek. Manapság a legtöbb animáció számítógépes képalkotással (CGI) készül. A számítógépes animáció lehet fotorealisztikus/stilizált 3D animáció, vagy stilizált 2D-s animáció is, amely a hagyományos animáció stílusát is megidézheti. A számítógépek segítségével az animáció egyre közelebb jut a valós, életszerű lények reális mozgatásához, ugyanakkor szinte korlátlan fantáziájú háttereket lehet előállítani a virtuális ábrázoló eszközök, hang, kép, térhatás, sőt interaktivitás segítségével. Az animációs filmek számos technikával készülhetnek, közvetlenül a filmre (celluloidra) rajzolástól kezdve a homokkal rajzoláson át az élő szereplőkkel együtt játszó rajzfigurákig. Néhány példa az animációs technikák széles tárházára: stop motion bábanimáció, pixilláció, gyurma animáció, papírkivágásos animáció, homok animáció, rajz animáció, vektor animáció, CGI animáció / 3D animáció, festmény animáció stb.